Lösningen
Fredrik Jonasson är ansvarig säljare hos Geberit. Han har varit Rörfixarens personliga kontakt under hela byggprojektet, något som har uppskattats och minskat riskerna för fel. ”Fredrik var med och presenterade Geberits produkter för byggentreprenören och såg till att vi kunde byta ut de föreskrivna rören till mer lätthanterliga Mepla. Och den support vi har fått efter det har varit fantastisk! Har vi haft några frågor har vi bara kunnat ringa Fredrik och få hjälp på direkten. Han kan vårt företag och vet vad vi behöver. Det har skapat en trygghet för både killarna och mig som projektledare,” säger Rörfixarens projektledare Daniel Nilsson.
Och han får medhåll av Milos Savic:
”Redan första dagen levererade Geberit 8-10 lådor med verktyg för att kapa och pressa rören. Vi slapp fundera på vad vi behövde, eller köpa in verktyg för tusentals kronor. Halva jobbet var redan gjort när vi inte behövde jaga rätt på verktyg,” säger han.
Geberit är kända för sina innovativa produkter med hög kvalitet och långa livslängd. Och inom företaget finns mångårig kunskap och kompetens - något man gärna delar med sig av till kunderna. Under en heldag gick Geberit igenom verktygen och produkterna med alla Rörfixarens montörer och tipsade om hur man kopplar och monterar just Mepla på bästa sätt, något som minimerat risken för att något ska gå fel.
Resultatet
Att bara ha en leverantör av allt material har inneburit mindre krångel och gjort Rörfixarens arbete smidigare. Eftersom samma rör används för såväl värme som vatten och återvinning, har det gått lätt att beställa, och på arbetsplatsen syns knappt något materialspill alls. Det, tillsammans med att installationen av Mepla går så enkelt, har sparat både tid och pengar.