FAQ Geberit Home

Har du frågor om Geberit Home app? Hitta svaren på de vanligaste frågorna här.

GENERELLA FRÅGOR OM GEBERIT HOME APP

VAD ÄR GEBERIT HOME APP?

Geberit Home är en app från Geberit för din smartphone. Geberit Home App ger digital tillgång till olika produkter från Geberit i badrummet och hjälper dig med drift, konfiguration och underhåll. Appen är gratis.


VILKA ÄR FÖRDELARNA MED GEBERIT HOME APP?

  • Styr dina enhet med din smartphone
  • Använd din smartphone som fjärrkontroll till Geberit AquaClean duschtoalett
  • Läs användarhandboken på skärmen
  • Få tillgång till service- och kontaktuppgifter
  • Få tillgång till information om rengöring och underhåll
  • Underhåll dina enheter med appen
  • Utför softwareuppdateringar

Var kan jag ladda ner Geberit Home App?

Geberit Home app är tillgänglig utan kostnad för Android och iOS smartphone i respektive app store:

Geberit Home i Apple App Store
Geberit Home i Google Play Store

QR-koder för iOS Geberit Home App och Android Geberit Home App

VILKA PRODUKTER ÄR KOMPATIBLA MED GEBERIT HOME APP?

De Geberit-produkter som för närvande stöds av Geberit Home app kan ses i appbeskrivningen i varje app-butik.


HUR ANSLUTER JAG MIN GEBERIT-PRODUKT TILL GEBERIT HOME APP?

Via Bluetooth® 1). Aktivera Bluetooth® funktionen på din smartphone. Nästa steg visas i appen.

1) Bluetooth® varumärket och dess logotyper tillhör Bluetooth SIG, Inc. och används under licens av Geberit.


VARFÖR MÅSTE JAG GE TILLÅTELSE FÖR PLATSBESKRIVNING FÖR ATT ANVÄNDA GEBERIT HOME APP?

Bluetooth®1) är ansluten till platstjänserna på Android-enheter med äldre operativsystem. Det innebär att alla Android-enheter med ett äldre operativsystem kräver platsbehörighet för att kunna använda en app som fungerar med BLE. Geberit använder ingen platsdata.

1) Bluetooth® varumärket och dess logotyper tillhör Bluetooth SIG, Inc. och används under licens av Geberit.


HUR SÄKERSTÄLLER GEBERIT SÄKERHET OCH DATASEKRETESS?

Geberit utvecklar och driver digitala produkter och tjänster enligt höga säkerhetsstandarder. Dessutom genomförs en granskning av externa, oberoende IT-säkerhetsspecialister med jämna mellanrum. EU:s dataskyddsriktilinjer följs vid utveckling och drift av digitala produkter och tjänster. Mer information hittar du här.


Frågor relaterade till Geberit AquaClean

VILKA FUNKTIONER KAN JAG STYRA PÅ MIN GEBERIT AQUACLEAN DUSCHTOALETT MED GEBERIT HOME APP?

  • Fjärrstyr din Geberit AquaClean duschtoalett
  • Konfigurera enhetsinställningar
  • Ändra personliga inställningar
  • Visa bruksanvisning
  • Utföra underhåll (exempelvis avkalkning, filterbyte)
  • Titta på funktionsvideos (exempelvis om avkalkning)
  • Läsa underhålls- och skötselanvisningar
  • Registrera enheten för att förlänga garantin
  • Hitta service- och kontaktuppgifter
  • Använd Geberit AquaClean fjärrsupport

JAG HAR REDAN INSTALLERAT GEBERIT AQUACLEAN APP. KAN JAG FORTSÄTTA ANVÄNDA DEN?

Nej, Geberit AquaClean app supporteras inte längre. Vår rekommendation är att använda Geberit Home app.


VAD SKA JAG GÖRA OM ANSLUTNINGEN TILL MIN GEBERIT AQUACLEAN DUSCHTOALETT MISSLYCKAS, ÄR LÅNGSAM ELLER INSTABIL ELLER OM EN SOFTWAREUPPDATERING MISSLYCKAS?

Om något av ovan skulle uppstå rekommenderar vi att du utför följande steg:

  • Avinstallera Geberit Home från din smartphone och starta sedan om telefonen.
  • Stäng av Geberit AquaClean duschtoalett, vänta 30 sekunder och sätt sedan på den igen.
  • Ominstallera Geberit Home på din smartphone och försök igen. Följ stegen som visas i appen noggrant. Håll din smartphone nära din duschtoalett och håll appen öppen.
  • Om du behöver ytterligare hjälp, kontakta Geberit kundserivce.

JAG HAR ANSLUTIT MIN GEBERIT AQUACLEAN DUSCHTOALETT TILL GEBERIT HOME APP. NU HAR DEN FYSISKA FJÄRRKONTROLLEN TILL MIN DUSCHTOALETT SLUTAT FUNGERA. VAD SKA JAG GÖRA?

Geberit AquaClean duschtoaletter stöder endast en aktiv Bluetooth®1) -anslutning åt gången. Stäng appen på din smartphone för att kunna använda den fysiska fjärrkontrollen igen. För mer information om den fysiska fjärrkontrollen, se bruksanvisning för duschtoaletten.

1) Bluetooth® varumärket och dess logotyper tillhör Bluetooth SIG, Inc. och används under licens av Geberit.


HUR KOMMER JAG ÅT FJÄRRKONTROLLEN TILL MIN GEBERIT AQUACLEAN DUSCHTOALETT SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT MED GEBERIT HOME APP?

Sedan version 2.4 av Geberit Home App, finns en snabbfunktion för fjärrkontroll till Geberit AquaClean. För att använda den, svep åt höger över önskad duschtoalett på appens startskärm (duschtoaletten måste redan ha anslutits till appen en gång) och tryck sedan på den blå fjärrkontrollsymbolen.

HUR ANVÄNDER JAG TORKFUNKTIONEN PÅ MIN GEBERIT AQUACLEAN DUSCHTOALETT UTAN ATT FÖRST BEHÖVA ANVÄNDA DUSCHFUNKTIONEN IGEN?

På Geberit AquaClean-modeller med torkfunktion har det varit möjligt att återaktivera torkfunktionen efter att duschfunktionen har använts minst en gång sedan Geberit Home App version 2.3. För att göra det, tryck på duschikonen på fjärrkontrollen i appen för att inaktivera duschen. Tryck sedan på “Start“ igen för att endast använda torkfunktionen.


VAD ÄR SKILLNADEN MELLAN ENHETSINSTÄLLNINGAR OCH PERSONLIGA INSTÄLLNINGAR PÅ GEBERIT AQUACLEAN DUSCHTOALETTER?

Personliga inställningar är aktiva så länge du är ansluten till enheten med appen. Du hittar de personliga inställningarna i appens fjärrkontrollfunktion genom att klicka på den blå ikonen under produktnamnet. Enhetsinställningarna är aktiva när enheten styrs av den fysiska fjärrkontrollen eller manöverpanelen. Det kan ta några minuter efter att du har kopplat från appen innan enhetsinställningarna blir aktiva igen. Detta kan ses om färgen på orienteringsljuset inte ändras omedelbart, om en annan färg har valts för de personliga inställningarna än i enhetsinställningarna.


Generell information om Geberit Home App